فریم انتظار یا فریم آهنی در پنجره دوجداره چیست؟ امروز قصد داریم در مورد فریم انتظار یا فریم آهنی در پنجره دوجداره صحبت کنیم. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

فریم انتظار یا فریم آهنی در پنجره دوجداره چیست؟

فریم آهنی به عبارت دیگر چهارچوب فلزی بوده که در پنجره های یو پی وی سی طراحی می‌ شود. این فریم به عنوان قاب در زیر پنجره طراحی می شود. بهتر است قبل از نصب فریم انتظار رنگ آمیزی شده باشد که در طول زمان استفاده دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود. در ادامه به مزیت ‌های فریم انتظار و نقش آن در پنجره های دوجداره می پردازیم.

ضرورت استفاده از فریم انتظار

برای استقامت پنجره های دوجداره بهتر است از فریم های آهنی با ضخامت های دلخواه استفاده نمایید که علاوه بر استقامت باعث نصب آسان درب و پنجره دوجداره می شود. همچنین این فریم از افتادگی پنجره جلوگیری کرده و دیگر نیازی به رگلاژ نخواهید داشت. اگر قصد بالا بردن استحکام پنجره و افزایش دوام آن را دارید، فریم انتظار یا فریم آهنی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

فریم انتظار باید توسط افراد متخصص نصب شود که در ادامه به مجموعه های معروف و معتبر در زمینه درب و پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی می پردازیم.

نصب فریم انتظار

انواع فریم انتظار یا فریم آهنی در پنجره دوجداره روش های خاص خود را برای نصب دارد. در ابتدا باید محل نصب فریم کاملا از آلودگی ها پاک شود و همچنین باید محل استفاده خشک و عاری از رطوبت باشد. پس از تمیز کردن و نظافت محل فریم انتظار باید در محل مناسبی قرار داده شود. جهت بررسی باید از شاقول و تراز برای تراز بندی زمین استفاده نمایید. این فریم ها به صورت مماس با سطح دیوار بوده و نباید بیرون تر یا داخل تر باشد. حتماً قالب پنجره را نیز عنگام نصب فریم آهنی تمیز نمایید.

انواع فریم انتظار یا فریم آهنی در پنجره دوجداره

فریم های آهنی در بخش های مختلف فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع فریم های آهنی مخصوص آشپزخانه متفاوت از فریم های آهنی سایر پنجره های واحدهای مسکونی است. همچنین فریم های پنجره های دوجداره نیز باید توسط دستگاه مخصوص خمکاری شود که دارای سطح مقطع شعاعی و دایره ای باشد.

یکی از مجموعه های معتبر در زمینه فروش انواع پنجره های دوجداره upvc پنجره و درب های آلومینیومی با استاندارد های بین المللی، مجموعه پایتخت وین است. برای خرید استعلام قیمت مشاهده انواع محصولات می ‌توانید به سایت پایتخت وین نمایندگی پنجره دوجداره وین تک در تهران مراجعه نمایید. در این سایت امکان خرید انواع شیشه رفلکس، شیشه سکوریت، پروفیل های پنجره دوجداره وجود دارد.

انواع فریم انتظار یا فریم آهنی در پنجره دوجداره

موارد مهم در نصب فریم های آهنی

نصب صحیح فریم انتظار باعث تاثیرات مفیدی در کارایی و افزایش راندمان پنجره خواهد داشت و باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود. تراز بودن عدم پیچ‌خوردگی و عدم تکان خوردن فریم اهمیت بسیاری دارد و باید از تجهیزات بنایی برای مماس کردن سطح داخلی با کفی دیوار انجام شود. حتماً برای انتقال از تسمه های آهنی استفاده کرده تا فریم مورد نظر دچار تاب خوردگی نشود.

ابعاد فریم انتظار یا فریم آهنی در پنجره دوجداره

از پروفیل های قوطی در فریم انتظار استفاده می شود که دارای ابعاد ۳۰ میلی متر در ۶۰ میلی متر هستند. می توانید از پروفیل‌های قوطی با ابعاد بزرگ تر یا کوچک تر نیز با توجه به عرض سطح و ابعاد پروفیل یو پی وی سی و آلومینیومی استفاده نمایید. پروفیل های 60 سانتی متری از قاب‌های فلزی ۶ سانتی متری استفاده می شود و باید ابعاد و اندازه فریم یا قاب انتظار بر اساس فاکتور های تعیین شده در نظر گرفته شود.

سخن آخر

در این بحث به صورت تخصصی به فریم انتظار یا فریم آهنی در پنجره دوجداره پرداختیم و سعی داشتیم از نقطه نظر های مختلف این پنجره ها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. در ابتدا به معرفی فریم انتظار پرداخته در ادامه به ضرورت استفاده نحوه نصب انواع فریم و موارد مهم در نصب فریم آهنی را بررسی کردیم.

اگر قصد بررسی موارد و جزئیات بیشتری در مورد فریم انتظار یا فریم آهنی در پنجره های دوجداره را دارید، با مقالات سایت پایتخت همراه باشید. همچنین در صورتی که قصد خرید انواع درب و پنجره های upvc، پروفیل های پنجره آلومینیومی، پنجره دوجداره کشویی upvc، پنجره های لولایی و غیره را دارید یکی از مجموعه های معتبر مجموعه پایتخت وین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =