با پیشرفت علم و فناوری و بررسی نیاز های بشر پنجره های چند جداره ساخته شدند که برای بالا بردن کیفیت آن ها نیز از گاز آرگون داخل پنجره ها استفاده می شود.

در این مطلب به توضیحاتی چند درباره پنجره دوجداره یو پی وی سی و قیمت پنجره ترمال بریک آلومنیومی خواهیم پرداخت.

ساختار پنجره چند جداره

همان طور که از اسم این پنجره ها مشخص است از چند لایه شیشه ای تشکیل شده اند که این کار مزیت های زیادی دارد که در بخش کاربرد های پنجره دو جداره آن ها را نام می بریم.

در بین لایه این شیشه ها فضای خالی وجود دارد که این فضا را با گاز آرگون که گازی بی اثر است پر می کنند.

این گاز نسبت به هوا رسانایی حرارتی کمتری دارد و عایق بندی شیشه ها را بهتر می کند. در بخش بعدی به دلایل بیشتری برای استفاده از این گاز می پردازیم.

فریم این پنجره ها می تواند از جنس upvc و یا آلومینیوم ترمال بریک باشد. در صورتی که قصد خرید پنجره های چند جداره را دارید می توانید مطالب مربوط به مقایسه این دو مدل قاب را مطالعه نمایید.

لزوم استفاده از گاز های بی اثر در لایه میانی پنجره دو جداره

گاز آرگون و کریپتون یکی از گاز های نجیب می باشند که ویژگی های منحصر به فردشان، آن ها را برای استفاده در بین لایه های شیشه مناسب ساخته است.

گاهی از گازهاي هگزافلوريد گوگرد ، دي اكسيد كربن نیز براي بهبود عايق بندي صوتی پنجره ها استفاده می شود که اين گازها عايق بندي گرمايي را کمتر می نمایند.

این موضوع نشان دهنده این است که نوع گاز های به کار رفته در این پنجره ها مهم ترین عامل برای میزان عایق بودن حرارتی پنجره ها است.

در ادامه به توضیح مختری درباره هر کدام از این گاز ها می پردازیم.

گاز آرگون مناسب پنجره های دو جداره

این گاز بو و مزه ندارد و آتش زا نیست و علاو بر آن در هیچ واکنش شیمیایی شرکت نمی کند.

ساختار پنجره های دو جداره به گونه ای است که موجب کاهش رسانایی گرمایی شده و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. که این ویژگی ها با حضور گاز آرگون دو چندان می شود.

دلیل دیگر استفاده از این گاز قیمت پایین و روش تهیه آسان آن است که موجب استفاده انبوه از آن در صنایع مختلف از جمله پنجره سازی می شود.

گاز کریپتون مناسب پنجره های سه جداره

این گاز نجیب نیز برای استفاده در پنجره های دو و چند جداره توصیه می شود.

عملکرد این گاز در فاصله های کوتاه تر از 8 میلی متر مناسب تر است از این رو استفاده از این گاز برای پنجره های سه و چهار جداره توصیه می شود.

توجه داشته باشید که این گاز نسبت به گاز آرگون قیمت بالا تری دارد و از این جهت برای استفاده در پنجره های دو جداره معمولی توصیه نمی شود و صرفه اقتصادی ندارد.

کیفیت گاز آرگون در پنجره های دو جداره

طبق استاندارد های تعریف شده باید غلظت گاز آرگون درون شیشه ها بالای نود درصد باشد تا کارآیی مناسبی از خود نشان دهند.

به مرور زمان از غلظت این گاز کم می شود که حدودا این مقدار سالانه نیم تا یک درصد می باشد.

در صورتی که به هر دلیلی غلظت کاهش یابد (از جمله وجود سوراخ در اسپیسر و تخلیه گاز) و به کمتر از 75 درصد برسد این پنجره ها کارایی خود را از دست خواهند داد.

با توجه به موارد گفته شده این پنجره ها تا 20 سال قابل استفاده می باشند و کیفیت آن ها دچار خلل فاحشی نمی شود.

کاربرد پنجره های دو جداره

هرچند که در هنگام خرید و انتخاب بین پنجره های تک جداره معمولی با پنجره های دو جداره این پنجره ها گران تر به نظر می رسند اما در نهایت با توجه به کاهش مصرف انرژی هزینه های شما را جبران خواهد کرد.

همان طور که گفته شد این پنجره ها دوست دار طبعت اند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.

مورد دیگر که استفاده از این پنجره ها را افزایش داده عایق صوتی بودن این پنجره هاست که مانع ورود آلودگی صوتی خیابان ها به داخل می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 10 =