درب و پنجره کلنگی یا باز شو از بالا، دو مدل بازشو مستقل را ترکیب  می‌کند: از طرفی یک بازشو کلاسیک  است که امکان باز شدن کامل پنجره را می‌دهد و همچنین یک بازشو کج است که امکان کج باز شدن یا کج شدن پنجره را فراهم می‌کند.

برای انتخاب یکی از مدل‌های بازشو درب و پنجره کلنگی ، کافی است دستگیره پنجره را به سمت بالا (180 درجه) حرکت دهید. تا برگه (اسیلو) کج شود یا آن را به سمت (90 درجه) درجه سانتیگراد بچرخانید تا کاملا باز شود.

این سیستم بازشو دوتایی درب و پنجره کلنگی که در یک قاب ادغام شده است. با لولاهای عمودی متحرکی که در قسمت بالایی پنجره قرار دارند امکان پذیر می شود، در حالی که قسمت پایین قاب ثابت می ماند.

قیمت پنجره وین تک در شهر تهران

درب و پنجره کلنگی چیست؟

درب و پنجره کلنگی

درب و پنجره کلنگی نوعی درب و پنجره  است که با داشتن محور چرخش افقی مشخص می شود. یعنی با تاب خوردن بر روی یک محور افقی یا عمودی در مرکز قاب باز می شود.

باز شدن این درب و پنجره ها با کج کردن درب و پنجره به سمت داخل خانه (یا در برخی موارد نمای بیرونی) انجام می شود.

این نوع پنجره ها امکان تنظیم میزان تهویه و صدایی را که می خواهید با تغییر زاویه باز شدن آنها ایجاد کنید، ارائه می دهند. در تابستان، این پنجره این مزیت را دارد که اجازه می دهد هوای تازه از قسمت پایینی وارد شود. و هوای گرم از قسمت بالایی خارج شود و در نتیجه سطح دمای اتاق را متعادل می کند.

براساس نوع درب و پنجره کلنگی می توانیم درب و  پنجره هایی را پیدا کنیم که محور آنها در بالا باشد. (به طور کلی برای قرار دادن روی دیوارها طراحی شده اند). در قسمت پایین (بیش از همه برای سقف طراحی گردیده)؛ یا در ناحیه مرکزی پنجره به عنوان محور عمل می کند.

دفت در هنگام انتخاب

هنگام انتخاب این نوع درب و پنجره، باید به مکانیزم چرخش توجه ویژه ای داشته باشیم . زیرا دوام درب و پنجره تا حد زیادی به آن بستگی دارد (معمولاً اگر کیفیت مواد مناسب نباشد، ضعیف ترین نقطه آن است).

اگر قرار است این نوع روی سقف نصب شوند، تضمین این امر ضروری است که پنجره کلنگی دارای هرمتیکی کامل باشد. بنابراین هم سیستم سخت افزاری و هم پروفیل ها و نصب همه آن باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد. .

از طرف دیگر، در تماس با بیرون، باید از نظر عایق حرارتی بسیار سختگیرانه عمل کرد . توصیه می شود همیشه از شیشه با عایق حرارتی تقویتی (ATR) و کنترل خورشیدی استفاده کنید. که اتلاف گرمای داخل خانه را در زمستان و گرمای ورودی را در تابستان به حداقل می رساند.

در نهایت، داشتن شیشه مناسب از نظر ایمنی  نیز بسیار مهم خواهد بود . درب و پنجره های کلنگی روی پشت بام ها بیشترین آسیب را از نظر ضربات (تگرگ، ریزش سنگ و شاخه ها، راه رفتن حیوانات روی آنها و …)خواهند دید. بنابراین، آنها باید دارای شیشه ایمن باشند که حداکثر محافظت را تضمین می کند.

درب و پنجره کلنگی برای چه فضاهایی مناسب است ؟

درب و پنجره کلنگی چیست

سیستم شیب و چرخش درب و پنجره های کلنگی را می توان در قاب درب و پنجره های تمام اتاق های یک خانه و همچنین درهای فرانسوی ادغام کرد. امکان تهویه سریع و موثر بدون از دست. دادن گرمای داخلی زیاد، برای اتاق های مرطوب مانند آشپزخانه یا حمام که تقریباً به تهویه دائمی نیاز دارند ترجیح داده می شود.

همچنین توجه داشته باشید که باز شدن شیب و چرخش باعث صرفه جویی در فضای داخل اتاق می شود. بنابراین برای فضاهای کوچک ایده آل خواهد بود.

درب و پنجره های کلنگی عموما از جنس پی وی سی عرضه می شوند اما با چوب و آلومینیوم نیز سازگاری دارند.

مزایای درب و پنجره کلنگی چیست؟

امنیت تقویت‌شده : به لطف نقاط قفلی بیش‌تر نسبت به سیستم باز کردن سنتی، دهانه شیب و چرخش محافظت بیشتری در برابر نفوذهای خارجی ارائه می‌کند. همچنین برای ایمنی کودکان خردسال ایده آل است، زیرا دسترسی به آن دشوارتر است.

کنترل تهویه: مکانیسم دوگانه سیستم شیب و چرخش به شما اجازه می دهد. تا دهانه را با نیازهای خود تطبیق دهید. همچنین این امکان را فراهم می کند. که هوا بدون اجازه به عناصر خارجی وارد اتاق شود. در نتیجه از باران یا باد محافظت شود.

صرفه جویی در فضا : قسمت بالای برگ فقط 10 تا 15 سانتی متر است. شیب و چرخش به شما امکان می دهد بدون اشغال فضای داخل اتاق تهویه کنید.

آب بندی خوب : دهانه های کج و چرخش آب بندی بسیار خوبی را حفظ می کنند و عملکرد حرارتی مطلوبی را ارائه می دهند .

خرید بهترین مدل های توری پلیسه

قیمت پنجره دو جداره upvc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =