بهترین راه‌های تمیز کردن پنجره خانه و محل کار

شاید شما هم با این مشکل روبرو شده اید که سعی در تمیز کردن پنجره‌های خانه داشته اید ولی نتیجه حاصل از تمیز کردن پنجره نتیجه ای نبوده که شما مدنظرتان باشد. در این مقاله از سایت پایتخت وین به بررسی بهترین راه‌های تمیز کردن پنجره می‌پردازیم و راهکارهایی جدیدی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای تمیز کردن پنجره‌های خانه استفاده کنید. پس اگر شما هم به دنبال این راهکارها هستید در ادامه این مقاله از سایت همراه ما باشید.

پرکاربردترین و بهترین راه‌های تمیز کردن پنجره

بهترین راه‌های تمیز کردن پنجره

به این دلیل که پنجره‌ها با فضای بیرون از خانه و هوای بیرون در تماس و در ارتباط هستند معمولاً زود کثیف می‌شوند و نیاز است که برای تمیز کردن آنها اقدام کنید و این کثیفی‌ها را برطرف کنید. چرا که پنجره‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌ها در زیبایی منزل به حساب آمده و کثیف بودن آنها جلوه‌ی خوبی به خانه و محل کار شما نمی‌دهد. اما در ادامه راه‌هایی را برای تمیز کردن پنجره‌ها به شما معرفی می‌کنیم. بهترین راه برای تمیز کردن پنجره شامل راهکارهای زیر می‌شود:

استفاده از دستمال‌های پنجره و یا روزنامه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تمیز کردن پنجره‌ها تمیز کردن بقایای مواد شوینده از روی پنجره است. اگر مواد شوینده ای که بر روی پنجره باقی مانده اند به خوبی تمیز و خشک نشوند شیشه را لک کرده و پنجره شما همچنان کثیف و کدر به نظر خواهد رسید. برای اینکه به این مشکل برنخورید می‌توانید از دستمال‌های مخصوص تمیز کردن پنجره استفاده کنید. این دستمال‌ها معمولاً در فروشگاه‌ها موجود است.

اما اگر به دنبال راه کم هزینه‌تر و بهتری برای تمیز کردن پنجره هستید استفاده از روزنامه پیشنهاد ویژه ما به شما است. روزنامه نیز دقیقا به همان خوبی پنجره‌های شما را تمیز می‌کند و رد دستمال و لک را بر روی پنجره باقی نمی‌گذارد. همچنین باعث می‌شود که پنجره شما برق بزند. اما نکته مهم در استفاده از روزنامه خش انداختن شیشه و پنجره است. سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا بر روی پنجره‌ها خط و خش نیفتد.

استفاده از اسفنج برای پنجره‌های خیلی کثیف

اگر مدت زیادی است که پنجره‌های خانه یا محل کارتان را به هر دلیلی تمیز نکرده اید و پنجره شما کثیفی زیادی را بر روی خود جمع کرده است. بهترین راه تمیز کردن پنجره استفاده از یک اسفنج نرم یا اسفنج‌های پرمنفذ هستند. سعی کنید که پنجره را با استفاده از اسفنج‌ها تمیز کنید تا کثیفی بر روی کل پنجره پخش نشود و جذب اسفنج بشوند. مهم‌ترین نکته در خصوص تمیز کردن این پنجره‌ها با اسفنج نوع تمیز کردن آن است. به هیچ وجه این کار را از پایین به بالا انجام ندهید. در ابتدا بخش‌های بالایی و سپس بخش‌های میانی و پایینی پنجره را تمیز کنید.

پاک کردن پنجره‌های چرب

اگر پنجره‌های شما چرب شده اند و قصد تمیز کردن آنها را دارید بهترین راه تمیز کردن پنجره برای شما استفاده از الکل سفید است. الکل سفید دشمن چربی‌هایی هستند که بر روی پنجره‌ها می‌نشینند و به راحتی آنها را از روی سطوح و به ویژه شیشه تمیز می‌کنند. همچنین استفاده از الکل سفید در تمیز کردن پنجره‌های چرب باعث می‌شود تا مدتی چربی بر روی پنجره‌ها ننشیند. به همین منظور کافی است از اسپری‌های چند کاره استفاده کنید و یا اگر خودتان الکل سفید در دسترس دارید می‌توانید یک محلول ترکیبی از آب و الکل سفید درست کرده و آن را بر روی شیشه اسپری کنید. توجه داشته باشید که بهتر است نصف ظرف را آب و نصف دیگر آن را الکل پر کنید. همچنین برای تمیز کردن آن نیز از دستمال‌های بدون پرز و یا روزنامه استفاده کنید. این راهکار بهترین راه برای تمیز کردن پنجره آشپزخانه است.

جمع بندی

در این مقاله از سایت پایتخت وین به بررسی بهترین راه‌های تمیز کردن پنجره پرداختیم و راهکارهایی را برای شما عزیزان شرح دادیم. توجه داشته باشید که مهم‌ترین نکته در تمیز کردن پنجره‌ها استفاده کردن از دستمال‌هایی است که پرز ندارند. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =