برای اینکه بدانید چگونه یراق آلات مناسب پنجره دو جداره  را انتخاب کنید، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید و اصلی ترین آنها شناخت سبک پنجره مورد بحث و همچنین قاب آن و موارد دیگر است.

قبل از خرید هر گونه یراق آلات برای پنجره دو جداره خود، انواع یراق آلات بسته به نوع پنجره را بشناسید تا متوجه شوید که کدام یک بیشتر به شما می آید.

یراق آلات پنجره دو جداره چیست؟

سخت افزار یکی از مهم ترین اجزای یک پنجره دو جداره است. در واقع در هر نوع پنجره ای از آنجایی که مکانیزمی است که امکان باز و بسته شدن ارسی یا ارسی های پنجره را فراهم می کند. بنابراین، یک اتصال خوب آن است که هم راحت ترین باز شدن و هم هرمتیک ترین بسته شدن را ممکن کند .

در پنجره های دو جداره ، سیستم های سخت افزاری مختلفی وجود دارند که می توانند عملکرد خود را با موفقیت کم یا زیاد انجام دهند.

عناصر فنی زیادی وجود دارند که یک سخت افزار را تشکیل می دهند: قطب نما، لولا، پیچ و مهره، لولا، کرمون، ضربه زننده، دستگیره … ازاین عناصر هستند که در اصطلاح یراق آلات نامیده می شود. پس در واقع یراق آلات عناصر به هم پیوسته سخت افزار پنجره دو جداره است که عملیات بازو بسته شدن آن را آسان می کند.‌ برای شناخت انواع یراق آلات پنجره دو جداره بر اساس نوع پنجره در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

بست و دستگیره قاب پنجره کشویی

برای انواع پنجره های دو جداره کشویی برای اطمینان از باز نشدن پنجره، به چفت نیاز دارید. همین طور این نوع پنجره ها که با کشویی به سمت بالا باز می شوند، نیاز به دستگیره دارند تا بتوان به راحتی آن ها را باز و بسته کرد.

در میان ، دستگیره هایی با طرح مربع متداول‌ترین دستگیره در این گونه می باشند ، اگرچه انواع دیگری نیز وجود دارد. در هر صورت می توانید بین این نوع بسته شدن با قفل یا بدون قفل یکی را انتخاب کنید.

اگر به دنبال این هستید که دستگیره آن  با بالاترین کیفیت ممکن باشد، محصولی که انتخاب می کنید نیز باید با کیفیت باشد. محبوب ترین پرداخت ها برنج جلا، کروم صیقلی یا کروم ساتن هستند، اگرچه بسیاری از این پرداخت ها در نیکل ساتن، نیکل روشن، برنج ساتن، برنز تقلیدی یا برنز نیز موجود هستند.

برای باز کردن یک پنجره کشویی، به بالابر، دستگیره یا کشش نیاز دارید تا بتوانید قاب پنجره را بالا ببرید. از این سه مورد بالا، رایج ترین دستگیره هایی هستند که به شکل یک قلاب معکوس هستند. این قلاب در دستان شما گرفته می شود و بسته به اینکه بخواهید پنجره را باز یا ببندید به بالا یا پایین فشار داده می شود. این گیره ها معمولاً روی قاب پنجره قرار می گیرند به طوری که قاب بیرونی آن است که بالا و پایین یا برعکس حرکت می کند.

یراق آلات برای پنجره های ارسی

برای این نوع پنجره‌ها، یک لولا لازم است تا اطمینان حاصل شود که پنجره می‌تواند باز، بسته یا حتی در حالت نیمه باز بماند. این لولا باید در قسمتی از چهارچوب به لبه های پنجره بالا و پایین قرار داده شود و پیچ شود.

رایج ترین یا مورد استفاده ترین لولاها، لولاهای 203، 254 یا 305 میلی متری هستند. سبک ها و طرح های مختلفی از لولاها وجود دارد، بنابراین باید ویژگی های پنجره خود را در نظر بگیرید تا ببینید کدام یک به بهترین وجه مناسب است.

در این نوع از پنجره ها لولا در کناره ها قرار دارد، بنابراین اجازه می دهد پنجره باز یا بسته شود. اگرچه این نوع پنجره‌های قابدار نیز بسیار رایج است که در آن لولاها در کناره‌ها نیستند، اما گاهی ممکن است لولا ها در بالا قرار بگیرند.

انواع یراق آلات پنجره های دو جداره

اگر موضوع را بسیار ساده کنیم، دو نوع اصلی یراق آلات برای پنجره های دو جداره  وجود دارد:

یراق آلات  ساده : همان سیستمی که ما در درب‌های خانه به آن عادت کرده‌ایم: ورقه و چهارچوب توسط لولاهایی به هم متصل می‌شوند که امکان باز شدن پنجره دو جداره را فراهم می‌کند که با یک یا دو ضربه‌گیر که در رابطه با دستگیره قرار دارند بسته می‌شود. این سیستم نه خیلی هرمتیک و نه کارآمد است.

یراق آلات  پیرامونی : یک سیستم سخت افزاری است که ارسی را احاطه کرده و دارای ضربه گیرهای متعددی در هر طرف قاب می باشد تا بسته شدن کاملتر و هرمتیک تری حاصل شود. بسته به نوع ضربه‌گیرها و پیچ‌ها ، قطعه‌ای که در ضربه‌گیرها قرار داده شده است  و لوازم جانبی مختلفی که می‌توانند مکمل آن‌ها باشند، دو اتصالات محیطی می‌توانند با یکدیگر بسیار متفاوت باشند.

قیمت پنجره هافمن

قیمت پنجره ویستا بست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =