یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان را شیشه‌ها و پنجره‌های آن تشکیل می‌دهد. این مورد در ساختمان‌های امروزی اهیم بیشتری پیدا کرده است. این مورد خود را در نمای‌های تمام شیشه ای نشان می‌دهد. همچنین امروزه استفاده از پنجره‌ها و شیشه‌های دوجداره و شیشه‌هایی که عایق هستند جزو پر کاربرد‌ترین شیشه‌هایی هستند که در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. شیشه‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها کاربرد مختلفی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم انواع شیشه ساختمانی و کاربرد هر یک از آنها را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر شما هم قصد دارید با انواع شیشه ساختمانی و کاربرد هر یک از آنها بیشتر آشنا شوید در ادامه این مقاله از سایت پایتخت وین همراه ما باشید.

انواع شیشه ساختمانی

بیشترین استفاده شیشه در صنعت ساختمان سازی است. از زمان‌های قدیم تا به الان از شیشه‌ها برای پوشاندن درب‌ها و پنجره‌ها استفاده می‌شد. درست به همین دلیل است که به صنعت ساخت شیشه توجه ویژه ای شد و با پیشرفت علم و تکنولوژی شیشه‌ها نیز پیشرفت کردند و انواع مختلفی از شیشه به بازار عرضه شد. به همین منظور در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با انواع شیشه ساختمانی بیشتر آشنا کنیم. انواع شیشه ساختمان و پنجره شامل موارد زیر می‌شود:

شیشه فلوت

انواع شیشه ساختمانی و کاربرد

یکی از پرکاربردترین نوع شیشه از انواع شیشه ساختمانی شیشه فلوت است. این شیشه را ممکن است با نام شیشه تخت نیز بشناسید. استفاده از این نوع شیشه از زمان‌های قدیم در ساختمان‌ها مرسوم بوده و برای کاربردهای مختلفی از آن استفاده می‌شود. علاوه بر ساختمان سازی از این نوع شیشه برای مصارف دیگری نیز استفاده می‌شود. مثل آکواریوم‌ها، شیشه قفسه‌ها، شیشه میز و ویترین‌ها و مواردی از این قبیل موارد استفاده‌های غیر ساختمانی از شیشه فلوت یا تخت است.

شیشه رفلکس

شیشه دوجداره رفلکس

این شیشه یکی از شیشه‌های پرکاربرد در نمای ساختمان است که از آن می‌توان به عنوان یکی از پرکاربرد‌ترین انواع شیشه ساختمانی نیز نام برد. شیشه رفلکس نوعی از شیشه فلوت است که به صورت رفلکس بوده و نور را منعکس می‌کند. نمای بیرونی این شیشه شبیه به آینه است و نمی گذارد فضای داخلی ساختمان در طول روز رویت شود. این در حالی است که شما از داخل ساختمان به راحتی و بدون مزاحمت نور آفتاب می‌توانید بیرون از ساختمان را مشاهده کنید. استفاده از این نوع شیشه در نمای ساختمان و برای پنجره‌ها از ورود نور آفتاب با اشعه‌ها مضر UV نیز جلوگیری کرده و سلامتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

شیشه سکوریت

یکی از مقاوم‌ترین شیشه‌ها از انواع شیشه ساختمانی شیشه سکوریت است. این شیشه به شیشه‌های گرما دیده نیز معروف است. ممکن است این نوع از شیشه را با نام شیشه نشکن نیز بشناسید. از این شیشه ساختمانی برای پنجره‌ها و شیشه نمای مغازه‌ها نیز استفاده می‌شود و کاربردهای بسیار زیادی دارد. اولین تولید کننده این نوع از انواع شیشه ساختمانی برند میرال بود به همین دلیل در بازار ممکن است این شیشه را با اسم شیشه میرال نیز بشناسند.

این شیشه با گرما دادن مجدد شیشه فلوت به دست می‌آید که در برابر ضربه و فشار مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهد و در زمان ضربه دیدن این شیشه پودر شده و احتمال آسیب دیدگی بر اثر شکستن شیشه را کاهش می‌دهد و یکی از ایمن‌ترین انواع شیشه ساختمانی است.

شیشه دوجداره یا چند جداره

امروزه استفاده از این نوع از شیشه بسیار رشد پیدا کرده است و بسیاری از پیمانکاران ساختمانی از این نوع شیشه استفاده می‌کنند این نوع از شیشه در برابر صدا و گرما عایق بوده و عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهد و برای ساختمان‌هایی که در مرکز شهرها ساخته می‌شوند بسیار مناسب هستند.

سایر انواع شیشه ساختمانی

برخی دیگر از انواع شیشه ساختمانی وجود دارد که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

کلام پایانی

در این مقاله از سایت پایتخت وین به بررسی انواع شیشه ساختمانی پرداختیم و انواع آن را مورد بررسی قرار دادیم. به کاربردهای آنها پرداختیم  و آنها را برای شما عزیزان شرح دادیم. برای مطالعه مقالات بیشتر در خصوص پنجره‌ها و شیشه‌ها می‌توانید از بخش مقالات و بلاگ اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =